Case study

Klient: branża usługowa

Produkt 

  1. biznes plany sprzedawane we własnym e-commerce 
  2. usługa doradcza 

Wyzwanie 

  • sprzedaż gotowych produktów, jakimi są biznes plany 
  • generowanie zapytań dotyczących usług doradczych 

Story 

Nasz klient, którego prowadzimy od początku jego obecności online, rzucił nam wyzwanie  sprzedaży online zarówno swoich usług, jak również produktów w postaci biznes planów,  do których chciał zbudować e-commerce. 

Pierwszym etapem pracy była rozbudowa strony internetowej o moduł e-commerce. 

  • naszym zadaniem było zbudowanie sklepu internetowego opartego na WordPressie  oraz WooCommerce; 
  • wprowadzaliśmy konkretne zmiany na stronie z myślą o przyszłych działaniach  promocyjnych. 

Kolejnym krokiem była praca związana ze stworzeniem bazy produktowej – klient dostarczył  nam odpowiedni kontent. Mając już zaprojektowany i opublikowany moduł sklepu  internetowego oraz bazę produktową przystąpiliśmy do analizy oraz przygotowania strategii  komunikacji i sprzedaży w kanale digital. 

Analiza firmy pozwoliła odpowiedzieć na następujące pytania: 

  • jakie produkty są dla klienta najważniejsze; 
  • jak wygląda obecna konkurencja danych produktów; 
  • jak komunikuje się konkurencja; 
  • jak wyróżnić się na tle konkurencji. 

Na podstawie analizy przedwdrożeniowej przedstawiliśmy klientowi plan na promocję  w kanale online. Plan zawierał takie elementy jak: 

  • wybrane kanały komunikacji: google ads; 
  • rekomendowane wysokości budżetów z przeznaczeniem na dany kanał: reklama w sieci  wyszukiwania, reklama typu GDN; 
  • rekomendowany podział budżetów na konkretne narzędzia w danym kanale; analizę słów kluczowych oraz wyszukiwań wskazującą najlepszy potencjał dla działań  reklamowych;
  • rekomendacje do działań kontentowych (tworzenie tekstów blogowych) – klient nie  prowadził wcześniej takich działań jak budowa kontentu na stronie, dlatego  zasugerowaliśmy te działania w planie. 

Kiedy klient zaakceptował plany rozpoczęliśmy budowę kampanii reklamowych  w google oraz tworzenie kontentu na stronie internetowej. 

Działania rozpoczynaliśmy na początku roku 2021, kiedy pandemia znów nabierała rozpędu,  co nie ułatwiało nam pracy. Tym bardziej, że prace rozpoczynaliśmy od podstaw. To nas nie  zniechęciło i sukcesywnie zwiększaliśmy obecność klienta w wynikach wyszukiwania, a nasze  działania dość szybko zaczęły przynosić efekty w postaci: 

  • zwiększenia ruchu na stronie – na stronę oraz sklep internetowy zaczęło wchodzić coraz  więcej klientów; 
  • pojawienia się pierwszych zakupów – e-commerce klienta zaczął generować przychód;
  • pojawienia się pierwszych leadów – działania „lead generation” przyniosły zapytania  o usługi doradcze. 

W kolejnych miesiącach skoncentrowaliśmy się na analizie wyników kampanii oraz kontentu,  a w konsekwencji optymalizacji prowadzonych działań. Nieustannie pracujemy nad zwiększaniem efektywności pracy, co przekłada się na zwiększenie obrotów i dodatni bilans (ROI) po stronie przychodów całego projektu.

Wyniki 

  • wprowadzony moduł e-commerce; 
  • zwiększenie ruchu na stronie, mierzone w sesjach z 5,7 tys. do 34,7 tys.  w analogicznym okresie 5 miesięcy; 
  • zrealizowanie kampanii w google ads; 
  • wygenerowanie sprzedaży w sklepie online; 
  • wygenerowanie zapytań o usługę – konkretnych leadów, które przełożyły  i przekładają się na sprzedaż usług; 
  • ROI na poziomie satysfakcjonującym klienta;
  • nadal pracujemy z tą firmą! Dziękujemy za zaufanie.
Zyskaj nowych klientów b2b i b2c.

data analysis / conclusions / business

Copyright Fibonacci 2021

Tel: +48 736 092 192 | biuro@fibonacci.com.pl